Entries About Linkies Stuff

Bonjour !

~>bonjour !!speaking here i'm afiqah ~^_^..be nice here,, enjoy it. do follow and leave ur footprint at my cbox :]


The Message

Bigfoots!

Chit Chat Here
!




Archieve


Credit Sections

Basecode :Ziera
Template By :FarahTyra
Header & Icons:Tieqa
Edited By : afiqah





dirompak sekali lagi? ....

This Entry Belong to me ! : 10:16 | 0 Friend(s)

Assalamualaikum..
lately jarang sikit update blog ..i busy ...spm candidates lah katekan.. (asal gedik je? eurgh)
ok,just nak share story2 ..
ok. waktu bulan Disember tahun lepas.
kejadiannya camnih,,,waktu tu kat kedah.. kami hidup bahagia ...kemudian......
robber 

pada waktu subuh yang hening lagi bening.. seusainya aku solat subuh..aku bersiap sedia nak tidur.. (hehe..sekejap je.. memandangkan malam tu tak tido.. baru nak tidur pagi2) ... tiba2 mak aku mintak tolong anak mithalinya.sapa?? eh akulah ..anak mithali a.k.a akulah ..(clap2x ..*bangga*)  tolong cari handbag dia sebab nak call abah aku .. yelah waktu tu abah aku pergi langkawi ada meeting.. so, walaupun mengantuk..aku gagahkan diri aku cari..cari punya cari .. tak jumpe. so mak pun pakai lah henpon kitorg koling abah.(tu la guna nya beli handphone untuk anak2 kan?? ye dak?..ada manfaat .. see? ) and then story mory... abah pun call kwn dia suruh datang tolong apa yang patut..sebab dia takda..then mak aku gi buat report polis.. n bla bla bla. so . memang terkejut lh kan ...kitorg tak tido tapi tak sedar ada perompak masuk ... eurgh. dah la orang datang rumah macam satu battalion dah (ayat hiperbola gila..ah! peduli apa ak)hihi..and aku pun dah tersengguk2 dah waktu orang datang tu..(bikin malu je tersengguk2 macam burung belatuk rumah jiran nenek kawan aku.hihi).mengantuk sangat nak buat camne.ye dak?. malam tu nak tidur ... tapi agak takut la.. tapi .. aku yang superb mengantuk ni dah tak boleh tahan ..akhirnya 'bismikallahhummaahyawaamuut' bserta ayat kursi n mengucap... n then terlelap...selamat ~~...
so..macam2 aku fikir.. what if :

  1. pencuri tu masuk and nak apa2 kan aku
  2. apa aku nak buat kat dia
  3. agak2 kalau simbah muka dia dengan air panas ok tak?? (ke tak cukup??) thinking again..
  4. pencuri tu masuk and apa2kan mak ayah aku..
  5. boleh tak aku pakai mask and buat jadi hantu ??agak2 dia takut tak?? (eh. no la... too childish la.. hihi) 
  6. any idea? PM with me
okay. peritistiwa berdarah berulang kembali... abah sampai rumah pepagi bute dari rumah kat sini...then tengok2 rumah lampu terbukak but pintu tak boleh bukak ... (suspens?) yup ! rumah dikunci dari dalam.
so, abah ambil keputusan yg superb brilliant utk call police suruh datang.. n then dyeorg (polis) pchkan pintu rumah..and guess what ??? teka lah ....teka.

takde sapa pon.. (ala...bikin suspens je).. then tengok2 "tb ringan" hilang .(tula... beli lagi tb ringan..kan senang orang angkut.) ..tgok lagi... laptop and duit pon hilang.. haih la.semua benda dia nak angkut...nasib itu rumah bujang kan? mujur microwave tak hambik..hehe. tak nampak leteww.. sliding door?? terbukak luas gituh jek. alah.. abah pulak ada meeting pagi tu.. so dia pergi kerja and then baru buad report..
Allah nak uji kita.. maybe apa yang berlaku ada hikmahnya..
any suggestion?? hmmp.
oke. nite all

Assalamualaikum...

Post a Comment